سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهنگ اس ام اس
 
قالب وبلاگ
نویسندگان

ما از چتر برای جلوگیری از خیس شدن در هنگام بارندگی استفاده می کنیم که یک امر طبیعی تلقی می شود . اما در ابتدا چتر به منظور یک سایه بان در برابر خورشید و نه برای محافظت از باران ، اختراع شد . هیچکس دقیقا نمیداند که چتر توسط چه کسی اختراع شد ؛ اما در زمان های خیلی دور مورد استفاده قرار میگرفت . احتمالا چینی ها اولین استفاده کنندگان چتر بوده اند که این موضوع به قرن یازدهم قبل از میلاد برمیگردد .

به دنبال اختراغ پلاستیک ، راه های دیگری نیز همچون استفاده از کلاه در بارانی ها ( لباس های کلاه دار ) برای حفاظت در برابر باد و باران  به وجود آمدند .

ما میدانیم که از چتر در بابل و مصر قدیم به عنوان یک سایه بان استفاده می شد و یک نکته عجیب در این رابطه آن است که استفاده از چتر سمبل و نشان قدرت نیز محسوب میشد . در زمان های قدیم در خاور دور ، فقط خاندان سلطنتی و مقامات عالی رتبه اداری از چتر استفاده می کردند .

چتر در چه زمانی اختراع شد

در اروپا ، یونانی ها ، اولین افرادی بودند که از چتر به عنوان سایه بان استفاده کردند . اما عقیده بر این است که رومیان باستان نخستین گروه در اروپا بودند که از چتر به منظور حفاظت در برابر باران استفاده می کردند .

در طول قرون وسطی ، چتر عملا از صحنه زندگی روزمره ناپدید شد و دوباره در اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا روی کار آمد . در سال 1680 ، چتر در فرانسه و سپس انگلستان مورد استفاده قرار گرفت . از قرن هجدهم میلادی تا کنون مردم در سراسر اروپا و جهان ، از چتر به عنوان ابزاری برای جلوگیری از خیس شدن و حفاظت در برابر باران و برف استفاده می کنند .


[ یکشنبه 93/1/17 ] [ 4:41 عصر ] [ سجاد میلاد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 68379